Saisir le texte ici
COURSE
Inspired by the image of the fledgling bird, this course is aimed at anyone wishing to leave the nest and take poetic flight.
Taking the participants’ innate abilities as its starting point, it gradually develops awareness of each individual’s creative potential.The course is divided into two preparatory modules and three writing modules.ATELIER
L’atelier permet de mettre les différents éléments techniques abordés lors des cours au profit de la créativité, de l’interprétation et du jeu.
Unlike the course, the workshop is not a succession of exercises, but a space and time entirely devoted to a theme or aspect of poetry as a holistic art used for the preparation of stage and theatrical work."Qu’importe le savoir s’il n’est de sentiment,
Ce qui se veut bien dit se doit d’être vibrant ;
Quand bien même s’apprennent la technique et la science,
L’artiste, lui, détient l’art de la transcendance."
N. Schall
Structure des cours hebdomadaires
Initiation :
Poésie vocale chantée – dès 5 ans – 50 minutes
Préparatoire :
Poésie et textes déclamés – dès 7 ans – 60 minutes
Module 1 :
Écriture automatique – dès 8 ans – 75 minutes
Module 1 :
Écriture automatique - dès 10 ans – 75 minutes
Module 2 :
À la manière de – dès 12 ans – 90 minutes
Module 3 :
Projet personnel – dès 14 ans – 120 minutes
Cours adultes – 75 à 90 minutes selon le nombre d’élèves
L’écriture automatique a pour objectif d’initier le participant à l’acte d’écrire à travers des jeux d’écriture.
Spontaneity is emphasised, and no structural, grammatical or spelling constraints are imposed.Ce module libère l’écriture par le biais d’un processus d’instantanéité ressenti plus que réfléchi pour aboutir à la production de textes courts à inclination poétique."Ecrire à la manière de" a pour objectif de faire découvrir au participant un certain nombre de textes poétiques par un survol d’œuvres s’articulant autour du théâtre, de la poésie, de la chanson ou autre, selon les désirs du groupe.
Through a game of textual mimicry, participants will be confronted with poetic forms from which they will have to draw inspiration and insert their own emotions and/or imagination.Personal project
In this course, participants who have completed modules I and II will develop a personal project, individually or in a group, and will be advised and supported in their creative process.
With individual help, each one will be given the opportunity to contribute the fundamental discipline of their choice in order to give rise to an artistic achievement. This will be done with the approval of the teachers concerned, if necessary.This may take the form of a poetry reading, a play, a musical or something else, the goal being to put on a show in the form of interdisciplinary tableaux.
The final result of this module is highly dependant on the participants’ commitment and involvement.